Charles Explorer logo
🇬🇧

Introducton to Pedagogical Practice with Seminar

Class at Faculty of Education |
OKB01N105A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahem předmětu je: vzbuzení či prohloubení zájmu studentů o obor učitelství pro mateřské školy; uvedení do problematiky předškolního vzdělávání; seznámení s prostředím a životem v mateřské škole; získání pedagogické zkušenosti (pozorování pedagogických situací, navazování kontaktů s dětmi, pozorování a analyzování práce učitelky); srovnání fungování fakultních mateřských škol, reflexe shodných a odlišných momentů pedagogické praxe; sebereflexe studenta; hospitační činnosti; pohospitační reflexe (rozbory) první pokusy o vstup do pedagogické situace (navazování kontaktů s dětmi); drobné asistenční činnosti; cílené a strukturované pozorování (u absolventů středních pedagogických škol); rozhovor s fakultní učitelkou a beseda s ředitelkou fakultní školy; plnění úkolů zadaných vedoucím praxe; plnění úkolů zadaných fakultní učitelkou.

Týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole pro studenty bez aktuální praxe v mateřské škole na pozici učitele.

Annotation

Introductory motivation practice introduces students to pedagogical work with pre-school children. Students get acquainted with the environment, organization, staff and equipment of kindergarten, administrative aspects of pedagogical practice, pre-school children's needs, and the work of teachers. The main activity of this educational practice is the hospice activities. Students learn to make contact with children, observe and analyze both the work of the teacher and the activities of children.

Time load (3 credits):

- direct class instruction: 4 hours

- practice: 30 hours; for students without experience realized in FMŠ (current time in kindergarten)

- working on Moodle tasks and preparing for lessons within: 30 hours

- preparation for presentation of own practice: 11 hours