Charles Explorer logo
🇨🇿

Teorie předškolní výchovy II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKB01N116A

Sylabus

Předmět srovnává systém, cíle a obsah ve výchovně vzdělávacím působení mateřských škol do roku 1990 a v následujícím období. Ze srovnání je vyvozována sociocentrická, pedocentrická a konvergentní podstata přístupu k institucionální předškolní výchově.

Zaměřuje se na dokumenty týkající se předškolního vzdělávání, které vznikají a nabývají závaznosti po roce 2000. Osobnostně orientovaný model, jako základ RVP PV je vysvětlován ve svých principech i v konkrétním naplnění práce učitele – respektování potřeb dítěte (jejich struktura), individualizace pedagogické práce.

Je probírána podstata ŠVP, TVP a IVP.  Jsou vysvětlovány metody pedagogické práce (se zaměřením na výchovné i vzdělávací působení) s konkrétním vysvětlením pedagogického projektu jeho přípravy i realizace a přínosu pro předškolní děti. Je vymezen způsob přípravy práce učitele na tematické bloky, situační učení a projekty.

Anotace

Předmět srovnává systém, cíle a obsah ve výchovně vzdělávacím působení mateřských škol do roku 1990 a v následujícím období. Ze srovnání je vyvozována sociocentrická, pedocentrická a konvergentní podstata přístupu k institucionální předškolní výchově.

Zaměřuje se na dokumenty týkající se předškolního vzdělávání, které vznikají a nabývají závaznosti po roce 2000. Osobnostně orientovaný model, jako základ RVP PV je vysvětlován ve svých principech i v konkrétním naplnění práce učitele – respektování potřeb dítěte (jejich struktura), individualizace pedagogické práce.

Je probírána podstata ŠVP, TVP a IVP. Jsou vysvětlovány metody pedagogické práce (se zaměřením na výchovné i vzdělávací působení) s konkrétním vysvětlením pedagogického projektu jeho přípravy i realizace a přínosu pro předškolní děti. Je vymezen způsob přípravy práce učitele na tematické bloky, situační učení a projekty.

Výstupem z předmětu je seminární práce s možností výběru ze zadaných témat.