Charles Explorer logo
🇬🇧

Pre-primary education in the context of transformation in Europe

Class at Faculty of Education |
OKB01N122A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Srovnávací pedagogika – cíle, funkce, význam

Předškolní vzdělávání ve Francii, v Německu a Švýcarsku

Předškolní vzdělávání v Anglii a Švédsku

Vývojové tendence a trendy v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání jako nástroj překovávání sociokulturních překážek                                                            

Podpora rodiny a dítěte

Jazyková podpora pro děti  

Annotation

The course introduces students to the situation of pre-school education in Europe and its current transformation. It addresses its current problems and highlights the main trends in the European context.

It also deals with pedagogical work with pre-school children from a diverse socio-cultural environment. Students will be acquainted with selected foreign pedagogical approaches, concepts, curricula and successful programs responding to the changing situation of pre-school facilities and institutional pre-school education in Europe.

The aim of the course is to reflect pedagogical practice in the Czech Republic in the context of international development of pre-school education and to look for students at intersections of its direction and possibilities of solving current problems in the context of international experience.