Předmět je zaměřen na uvažování o profesní etice, která vyplývá z pomáhajícího charakteru učitelství. Orientuje studenty v jejích zdrojích a významech.
Napomáhá uvědomování si smyslu a dopadů hodnotových orientací školních učitelských týmů. Nabízí příležitost k rozvíjení osobních etických principů sebereflexí.
Témata: Profesní etika v pomáhajících profesích – zdroje, souvislosti, významy. Učitelství a vzdělávání – hodnoty, vztahy, dilemata.
Dětství a dítě – proměny pojetí dítěte a dětství v kontextech historických a současných. Ohroženost dětství a princip ochrany. Práva dítěte v souvislosti s lidskými právy.
Práva dítěte – výzva etice učitelství a učitelů. Práva dítěte – vzdělávací obsah ve vztahu k socializaci a personalizaci žáka na 1. stupni ZŠ.
Etika profese učitele a etická výchova žáků. Kultura profese.
Profesně etický kodex učitele.