Student se seznámí s jednotlivými probíranými tématy prostřednictvím přednášek:
1. Vývoj vztahu společnosti k osobám se zdravotním či sociálním znevýhodněním z pohledu historie
2. Vývoj oboru SPPG a současné přístupy ve speciálně pedagogické intervenci
3. Vymezení pojmu normality ve vztahu k předmětu SPPG
4. Speciálně pedagigcká diagnostika - vymezení, cíl, metody
5. Metody a zásady používané ve speciálně pedagogické praxi
6. Rodina s dítětem se zdravotním či sociálním znevýhodněním a možnosti odborné intervence
7. Rané péče a školní poradenská zařízení
8. Systém vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
9. Pracovní uplatnění osob s postižením a možnosti jejich socializace
10. Úloha neziskového sektoru v intervenci zaměřené na osoby se zdravotním či sociálním
11. Legislativní opatření vztahující se k osobám se zdravotním či sociálním zenvýhodněním
12. Jednotlivé speciálně pedagogické disciplíny - jejich stručný přehled, charakteristika specifik spojených s jednotlivými druhy postižení v souvislosti s vývojem dítěte v předškolním věku
The course introduces students to the basic concepts related to the field of special education. The course is based on the historical development of society in relation to the care provided to individuals with health or social disadvantages, Defines the subject, goal, professional terminology of the discipline.
By completing this course, the student will gain basic knowledge of the individual special education disciplines with regard to the issues of persons with visual, hearing, mental and physical disabilities, communication disorders, combined disabilities, and learning and behavioral disorders. They will also learn about the current system of school counselling institutions and the possibilities of education for children, pupils and students with special educational needs.
It will deal in detail with the specifics of education and training of children with medical or social disadvantages in preschool age.