1. Úvod do předmětu - Současná legislativa. LIteratura.
Zdroje.2. Histrorie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV.3.
Síť středisek SEV v ČR. Mrkvička.
Ekoškolka.3. Cíle EV.4.
Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda.5. Drobné aktivity, projekty, tématické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky).6.
Zooasistence.7. Lesní pedagogika a jak nás může inspirovat.8.
Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ. 9. EV v zahraničí (NAEE apod.) 10.
Příklady dobré praxe.
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií, metodikou a praxí environmentální výchovy. Informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO a základní i rozšiřující literaturou. 1. Úvod do předmětu - současná legislativa. 2.
Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV. 3. Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička. 3.
Cíle EV. 4. Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda. 5.
Drobné aktivity, projekty, tématické integrovan é bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky). 6. Vzdělávání za pomocí živočichů.
Vzdělávání založené na vztahu k místu. 7. Lesní a sadová pedagogika. 8.
Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ.