Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to environmental education

Class at Faculty of Education |
OKB03B104A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Úvod do předmětu - Současná legislativa. LIteratura.

Zdroje.2. Histrorie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV.3.

Síť středisek SEV v ČR. Mrkvička.

Ekoškolka.3. Cíle EV.4.

Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda.5. Drobné aktivity, projekty, tématické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky).6.

Zooasistence.7. Lesní pedagogika a jak nás může inspirovat.8.

Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ. 9. EV v zahraničí (NAEE apod.) 10.

Příklady dobré praxe.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií, metodikou a praxí environmentální výchovy. Informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO a základní i rozšiřující literaturou. 1. Úvod do předmětu - současná legislativa. 2.

Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV. 3. Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička. 3.

Cíle EV. 4. Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda. 5.

Drobné aktivity, projekty, tématické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky). 6. Vzdělávání za pomocí živočichů.

Vzdělávání založené na vztahu k místu. 7. Lesní a sadová pedagogika. 8.

Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ.