Témata:1) Základní seznámení s prostředím mateřské školy.2) Základní seznámení s edukačními procesy a jejich organizací v mateřské škole. 3) Pozorování a analyzování práce učitelky.4) Získání pedagogické zkušenosti: pozorování pedagogických situací, navazování kontaktů s dětmi.4) Hospitační činnosti, pohospitační reflexe (rozbory).5) Rozhovor s fakultní učitelkou a beseda s ředitelkou fakultní školy.6) Srovnání fungování fakultních mateřských škol, reflexe shodných a odlišných momentů pedagogické praxe a sebereflexe studenta.
Úvodní motivační praxe uvádí studenty do problematiky pedagogické práce s dětmi předškolního věku. Cílem předmětu je prohloubení zájmu studentů o obor učitelství pro mateřské školy a uvedení do problematiky praxe předškolního vzdělávání.
Studenti se seznamují s prostředím, organizací, personálem i vybavením mateřské školy, administrativní stránkou pedagogické praxe, potřebami dětí předškolního věku a náplní práce učitelek. Stěžejní činností této náslechové pedagogické praxe jsou hospitační činnosti a drobné asistenční činnosti.
Studenti se učí navázat kontakt s dětmi, pozorovat a analyzovat jak práci učitelky, tak i činnosti dětí. Součástí výuky je týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole pro studenty, kteří nepracují v mateřské škole.
Studenti plní úkoly zadané vedoucím praxe a fakultní učitelkou. Studenti si zakládají své pedagogické portfolio, které bude sloužit k dokumentaci jejich praxe, profesní profilace a růstu.