Témata:1) Průpravné hry a cvičení – rozvoj skupinového vnímání, smyslového vnímání2) Průpravné hry a cvičení – rozvoj komunikačních schopností3) Průpravné hry a cvičení – rozvoj empatie a prostorového vnímání4) Práce s literární předlouhou5) Vytváření větších tematických celků - Roční období, Příroda, Zvířecí hrdina / téma: odvaha, jinakost/, Práce s předměty denní potřeby s přechodem do světa fikce, Stáří , Sourozenecké vztahy.6) Technika řeči7) Technika řeči8) Dětský přednes9) Dětský přednes10) Dětské divadlo
11) Divadlo pro děti
Obsah předmětu je zaměřen na osobnostně-estetický rozvoj studentů, na posílení vzájemné empatie ve skupině. Důraz je kladen též na rozvoj představivosti a fantazie jako základu tvořivé hry dramatické i nedramatické.
Využívány jsou různé druhy reálných i imaginárních podnětů jako motivujících stimulů pro dramatické hry a improvizace. Předmět je koncipován tak, aby studenti měli možnost seznámit se základními postupy a metodami dramatické výchovy především s průpravnými hrami a cvičeními, technikou řeči, přednesem a divadlem pro děti.
Každý student se stává aktivním účastníkem veškerých her a cvičení.