Charles Explorer logo
🇨🇿

Specifika práce s dětmi s odkladem školní docházky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKB03N602A

Sylabus

Témata:

1) Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti.

2) Odklady školní docházky v českém vzdělávacím systému.

3) Spolupráce MŠ, ZŠ a rodiny ve vztahu k dítěti s OŠD.

4) Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání.

5) individuální podpora dětí s OŠD, přístupy a metody podpory dětí s OŠD (např. metoda HYPO).

6) Diskuze nad problematikou OŠD a sdílení zkušeností z praxe (vysoké počty dětí s OŠD, poruchy učení, způsoby hodnocení dětí, výstupy předškolního vzdělávání, domácí vzdělávání, zahájení povinného vzdělávání v MŠ v pěti letech, povinný předškolní ročník, přípravná třída atd.).

Anotace

Cílem kurzu je seznámit studenty s diagnostikou a vzděláváním dětí s odkladem školní docházky. Studenti získají znalosti o školní zralosti a připravenosti.

Seznámí se s problematikou vzdělávání dětí s OŠD a jejich přechodem na ZŠ. V kurzu bude věnována pozornost pedagogické diagnostice dětí, které již mají diagnostikován OŠD, a dětem, které nejsou dostatečně zralé a připravené na přechod do ZŠ a mohl by jim být navržen OŠD.

Dále je obsahem kurzu získání povědomí o metodách, které podporují připravenost dětí s OŠD na vstup do ZŠ. Součástí kurzu je i diskuze zkušeností z pedagogické praxe.