Charles Explorer logo
🇨🇿

Praktikum z grafického softwaru - design

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKB1319308

Sylabus

Témata studijního předmětu

Praktikum z grafického software - design

POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU

•         Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru

•         Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice

PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL

•         2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D

•         práce se scénou

•         pohyb

•         animace 3D GRAFICKÉ EDITORY

•         Možnosti 3D modelováni,

•         Představení software a klasifikace 3D editorů

•         Modelovací techniky

CINEMA 4D

•         Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering

•         Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling

•         Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály

•         Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu

•         Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering

•         Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery

•         Animace - klíčové snímky, animace po křivce

•         Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty

Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů.

Anotace

Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak zásadní rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích - projektech.

Předmět se orientuje na poznání nejen elementárních vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací.