Témata studijního předmětu
Praktikum z grafického software - design
POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU
• Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru
• Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice
PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL
• 2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D
• práce se scénou
• pohyb
• animace 3D GRAFICKÉ EDITORY
• Možnosti 3D modelováni,
• Představení software a klasifikace 3D editorů
• Modelovací techniky
CINEMA 4D
• Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering
• Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling
• Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály
• Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu
• Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering
• Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery
• Animace - klíčové snímky, animace po křivce
• Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty
Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů.
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquire relevant further knowledge and above all to develop students' practical skills for creative work in computer graphics, including deeper mastery of selected software tools, conceptual, functional and aesthetic aspects of application creation, organization of work with graphic data and higher units - projects. Learning outcomes of the course unit The subject focuses on not only elementary properties of selected graphic editors, including 3D editors, DTP systems and other creative environments for work with graphic data, knowledge of their possibilities in terms of creative work, characteristics of basic creative rules and procedures and their mastery applications.