aktuální trendy a změny v evropských vzdělávacích systémech
historie evropské integrace, fungování evropských institucí a strukturálních fondů.
základní pojmy, společné hodnoty a principy vzdělávací politiky v EU
společné vzdělávací programy EU a jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí
databáze evropských vzdělávacích programů, příležitosti pro studenty učitelství a učitele
development, the principles and objectives of educational policy in the context of the European integration process
current trends and changes in the European educational systems
history of European integration and functioning of the European institutions and the Structural Funds.
basic concepts, common values and principles of educational policy in the EU
common EU educational programs and their specifics in the Czech educational environment
database of European educational programs, opportunities for student teachers and teachers
vývoj, principy a cíle vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace aktuální trendy a změny v evropských vzdělávacích systémech historie evropské integrace, fungování evropských institucí a strukturálních fondů. základní pojmy, společné hodnoty a principy vzdělávací politiky v EU společné vzdělávací programy EU a jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí databáze evropských vzdělávacích programů, příležitosti pro studenty učitelství a učitele
Předmět je úvodem do evropských studií vzdělávání. Cílem je seznámit s vývojem, principy a cíli vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace, přispět k pochopení změn a trendů ve vzdělávacích systémech a poskytovat orientaci v evropském vzdělávacím prostoru.
Obsah kurzu zahrnuje seznámení s historií evropské integrace, fungování evropských institucí a strukturálních fondů. Objasňuje základní pojmy, společné hodnoty a principy, na nichž je založena vzdělávací politika v Evropské unii.
Soustřeďuje se zejména na Lisabonskou strategii, Bolognský proces a společné vzdělávací programy EU, objasňuje jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí. Výstupem předmětu je seminární práce, která ověřuje schopnosti vytvořit a prezentovat návrh dílčího, evropsky orientovaného, vzdělávacího projektu.