Charles Explorer logo
🇬🇧

ICT Bussiness Enterprise

Class at Faculty of Education |
OKB2319565

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Podnikání

Základní pojmy - podnikatel, osobnost podnikatele, podnikání, podnik, legislativa

Právní formy podnikání - samostatný podnikatel, obchodní společnosti, podnikání na základě zvláštních předpisů, družstva, státní podnik, franchising

Rysy a zvláštnosti podnikání v IT

Dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence e-marketing, i-marketing, m-marketing

Vnější a vnitřní prostředí podniku, zájmové skupiny, SWOT analýza

Základy průmyslového a duševního vlastnictví

Duševní vlastnictví v oblasti IT

Management

Vymezení, historický vývoj, úrovně managementu

Osobnost manažera - manažerské dovednosti, role manažera,

Významné osobnosti oblasti IT

Manažerské funkce se zaměřením na využívání IT technologií

 Struktura trhu v oblasti  IT

Vymezení pojmů - trh, produkty

Specifika trhu IT

Segmenty trhu - B2B, B2C, C2C, C2B

 Elektronické obchodování

Vymezení pojmů - e-commerce, e-shop, e-banking

Technologie e-commerce - EDI, XML, Java, Flash, SQL

Principy elektronického obchodování

Online platební nástroje

Elektronická aukce, elektronické tržiště

Bezpečnost elektronického obchodování

Elektronický podpis

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s informacemi a postupy souvisejícími s podnikáním v oblasti informačních technologií a v podnikání s využitím informačních technologií. Studenti se seznámí s různými podnikatelskými principy v oblasti informačních technologií, osvojí si základy manažerských funkcí podporovaných informačními technologiemi a prostřednictvím segmentace trhu pochopí možnosti Internetu jako prostředí podporující podnikání.

Předmět je také zaměřen na principy a bezpečnost elektronického obchodování.