Instituce a organizace podílející se na neformálním p řírodovědném vzdělávání
Ukázky forem a metod vhodných pro neformální přírodovědné vzdělávání
Příklady výukových pomůcek včetně využití ICT
Besedy a workshopy s lektory z institucí poskytujících neformální vzdělávání
Praktická aplikace konkrétních výukových aktivit (mikroteaching)
Rozbor a reflexe aplikovaných výukových aktivit
Kurz seznamuje studenty s neformálním přírodovědným vzděláváním zaměřeným na věkovou skupinu žáků 2. stupně ZŠ a SŠ. Zabývá se následujícími tématy: přehled neformálního přírodovědného vzdělávání v ČR (instituce, organizace, dokumentace, kurikulum), obsah, formy a metody neformálního vzdělávání, výukové pomůcky včetně využití ICT, zdroje materiálů, pomůcek atd., příprava učitele na výuku/aktivitu. Cvičení budou probíhat formou mikroteachingu a budou rozvíjet dovednosti studentů získané v kurzu Formální přírodovědné vzdělávání. Součástí kurzu budou besedy a workshopy s lektory z institucí poskytujících neformální vzdělávání. Při mikroteachingu si studenti samostatně připraví a zrealizují vzdělávací aktivitu na cca 15 minut na vybrané téma. Následně proběhne společný rozbor a reflexe aktivity.
Studenti zpracují písemnou přípravu na výukovou aktivitu a reflexe k ukázkám výuky.