Posláním předmětu Praktikum z grafického software je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Počítačová grafika možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky orientované na specifické programové vybavení a práci s grafickými daty na počítači. Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky. •Pokročilá práce ve vektorovém grafickém editoru - příprava výstupů 2D pro další zpracování - gravírování, speciální techniky •Programování 3D aplikací OpenGl - 2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D, práce se scénou, pohyb, animace •3D Grafické editory - možnosti 3D modelováni, představení produktů, modelovací techniky •Cinema 4D - základy modelování, textury, osvětlení, rendering, kamera, animace, pokročilé modelovací metody, částicové systémy, atmosférické efekty.