Elementární pojmy a vlastnosti
Fyzikální vlastnosti zvuku (vznik zvuku, vlnění, intenzita, výkon …)
Hudební vlastnosti zvuku (tón, kmitočtové vlastnosti, harmonické signály …)
Grafická znázornění kmitočtových a prostorových charakteristik
Decibely a použití ve zvuku
Subjektivní vnímání zvuku
Sluch
Subjektivní vjemy
Působení zvuku na člověka
Elektrické zpracování zvukového signálu
Přenosy, útlum, filtry
A/D a D/A převodníky, operační zesilovače
Zesilovače, korekční a výkonové zesilovače, integrované obvody
Vazby na číslicovou techniku
Zvuková a hudební data
Zvuk a zvukové formáty
Signály a průběhy
Měření zvuku
Technická zařízení a prvky, vlastnosti a použití
Zvuková linka, propojování zařízení, vlastnosti komerčních zařízení
Vstupní - mikrofony, diktafony, gramofony, další přenosná zařízení
Zařízení zpracovávající signál - zesilovače, zvukové karty, mixážní zařízení, zvukové procesory, sekvencery
Výstupní - reproduktory, sluchátka
Poslechová prostředí
Zvukové editory
Zvukové editory a jejich užití
Práce s editorem AUDACITY
Střih zvuku
Zvukové efekty
Online aplikace pro editaci zvuku
Aplikace související se zpracováním zvuku a hudby
Programy pro nahrávání, přehrání, vizualizaci
Zvukové a hudební aplikace (MIDI, ladička, metronom, notátor, zvukový generátor, sekvencer …)
Specifika OS a jejich aplikací
Zdroje zvukových a hudebních signálů, teoretických informací
Praktické činnosti a využití ve vzdělávání:
Typické postupy při nahrávání, přehrávání, úpravě zvuku
Zvuk a hudba ve vzdělávání, příklady metod a aplikací
Příklady metodických námětů
The goal of the Digital Sound subject is to equip students with theoretical knowledge and practical experience in the field of working with sound and audio signals, with programs and devices that process sound, with software applications, and with the possibilities of application in the educational sphere. The content of the subject mainly builds on knowledge from mathematics and electricity, expands them and is at the same time one of the starting points for the subject Multimedia systems.
The content of the subject mainly builds on knowledge from mathematics and electricity, expands them and is at the same time one of the starting points for the subject Multimedia systems.
The content of the course builds on knowledge from mathematics and electricity, expands them and is also one of the starting points for the course Multimedia Systems.