Tvorba soutěžních úloh: postupná tvorba souboru soutěžních úloh. Studenti se učí tvořit či upravovat matematické úlohy vzhledem k věku žáků i cíli, který si daný ročník soutěže stanoví. Dále se učí poskytovat cílenou zpětnou vazbu ostatním studentům v předmětu.
Tvorba vzorového řešení úloh. Studenti se učí vypracovat řešení tak, aby bylo srozumitelné pro žáky daného věku.
Příprava soutěže z hlediska úloh, komunikace se školami i vlastní organizace soutěže z hlediska prostorového (soutěž probíhá v celé budově fakulty). Úlohy se vkládají do prostředí, které je pro žáky motivační.
Organizace vlastní soutěže a její vyhodnocení.
V rámci předmětu se studenti stanou součástí týmu připravujícího soutěž Matematické putování (https://mdisk.pedf.cuni.cz/Putovani/). Budou tedy společně navrhovat kontext hry, samostatně pak budou tvořit úlohy, recenzovat úlohy kolegů a připravovat materiály pro soutěžící.
Seminář je ukončený organizací vlastní soutěže pro žáky 4. a 5. ročníků základních škol.