Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s ŘP II.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKBS1S126A

Sylabus

Uvedení do problematiky patologie řeči (řeč, jazyk, komunikace) ve všech věkových kategoriích  v následující struktuře:

1. Terminologie,2. Historie,

3. Výskyt, incidence, prevalence,

4. Definice,

5. Symptomatologie

6. Etiologie, patogeneze,

7. Klasifikace,

8. Uvedení do terapie a rehabilitace. Jednotlivé semináře jsou zaměřeny na prezentaci níže uvedených zadaných témat: 1             Uvedení do patologie, vztah normy a patologie , Porucha impresivní složky , porucha pragmatické složky,  2             Dyslalie 3             Vývojová dysartrie, verbální dyspraxie, MFP, fonologické výv. poruchy 4             Porucha zvukové stránky řeči , rinolalie, palatolalie 5             Narušený vývoj řeči 6             Vývojová dysfázie, dětská afázie 7             Dysfluence,koktavost, brebtavost 8             Mutismus 9             Symptomatické vady- u MR, EPI, pervazivní, ZP, SP, ADHD, 10           Poruchy řeči v dospělosti - přetrvávající 11           Afázie, komunikace u osob s demencí 12           Dysartrie, dysfagie

Anotace

Student se seznámí se všemi druhy narušení komunikační schopnosti, a to narušením vývojovým i získaným. Budou mu přiblíženy následující kategorie narušené komunikační schopnosti: vývojová dysfázie, dyslalie, dysartrie, koktavost, breptavost, mutismus, palatolalie, mutismus, poruchy hlasu.

Bude přiblížen pojem symptomatické poruchy řeči. Dále se seznámí se získanými neurogenními poruchami řeči v dospělosti, a to s afázií a dysartrií.

U každého druhu narušení získá poznatky o etiologii, symptomatologii, klasifikaci, stručný přehled o možnostech diagnostiky a následné terapie. Budou prezentovány případové studie dětí i dospělých s jednotlivými druhy narušení komunikační schopnosti.