1) Terminologická východiska - vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení 2) Systémový přístup k poruchám učení - systémový a kauzální přístup 3) Etiologie specifických poruch učení a chování - dispoziční příčiny, vliv prostředí 4) Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení 7) Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení 8) Strategie a styly učení u žáků na střední škole 9) Diagnostické domény, specifika školského poradenského pracoviště (PPP) 10) Základní metody výuky čtení a psaní, specifika metod (analyticko-syntetická metoda, splývavé čtení, globální metoda) 11) Studijní a profesní orientace žáků a studentů s SPU (škola, pedagogové, terapeuti) 11) Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců 12) Resilience v rodině a výchovné působení na dítě s SPU, rodiče jako partneři 13) Screening, depistáž, prevence SPU, deficity dílčích funkcí. 14) Zásady reedukační péče, intervenční přístupy, alternativní metody 15) Kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU 16) Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení identifikování potřeb-motivace 17) Kompenzační pomůcky při reedukaci SPU. 18) Základní problematika dyskalkulie.
The course enables students to orientate in the topic of specific learning disorders. Specail emphasis is on specifics of education, specifics of personal development of pupils with SLD and counseling.
Students will learn about approaches and interventions supporting pupils with SLD within the framework of multidisciplinary cooperation.