Charles Explorer logo
🇨🇿

Program řízené reflexe speciálního pedagoga I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKBS3S107A

Sylabus

Obsahové vymezení: 

Význam portfolia v práci speciálního pedagoga. Systém využívání portfolia v oborové praxi.

Sdílení zkušeností jako součást formativního hodnocení.

Specifika činností speciálního pedagoga na různých pracovištích.

Shrnující reflexe oborové praxe I.

Anotace

Cílem předmětu je sdílení zkušeností teoretických znalostí a dovedností osvojených ve výuce odborných předmětů s osobními zkušenostmi získanými studenty v průběhu oborové praxe v prostředí vybraných škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. V předmětu Oborová praxe I, která má výrazně motivační charakter, se studenti seznamují s konkrétními zařízeními s cílem získat představu o jejich činnosti a o aktivitách speciálních pedagogů při podpoře klientů (klientů se zdravotním postižením, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami aj.).

Dle pokynů supervizora praxe pozorují realitu, plní zadané úkoly, provádějí záznamy do Portfolia odborné praxe. Reflektivní semináře vytvářejí prostor pro sdílení zkušeností z oborové praxe, pro výměnu informací získaných plněním jednotlivých úkolů přímo v praxi.

Zjištění zaznamenaná do portfolia (údaje o legislativním ukotvení a činnosti zařízení, výsledky vlastního pozorování, záznamy provedených rozhovorů se zde působícími speciálními pedagogy aj.) jsou vzájemně reflektována pod supervizí vyučujícího.