Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Education of Individuals with Specific Learning Disabilities

Class at Faculty of Education |
OKBS3S121A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové vymezení:

Terminologická východiska - vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení, systémový přístup k poruchám učení - systémový a kauzální přístup, systémové myšlení

Etiologie specifických poruch učení a chování - dispoziční příčiny, vliv prostředí

Detailní rozbor symptomatiky ADD, ADHD

Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení

Zvláštnosti psychického vývoje jedince s SPU, kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU

Identifikování potřeb-motivace, zvládání zátěže a úspěšnost jedince s SPU v procesu učení

Diagnostika a intervenční přístupy k specifickým poruchám učení

Systém péče o žáky se specifickými poruchami učení v ČR

Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení

Studijní a profesní orientace žáků s SPU (škola, pedagogové, terapeuti)

Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců

Resilience v rodině a výchovné působení na dítě s SPU, rodiče jako partneři

Reedukace, zásady

Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení

Annotation

The aim of the course is to provide students with basic information in the field of specific learning disabilities. Attention will be paid especially to the issue of personality specifics of pupils with SPU, approaches to the education of pupils with SPU at all levels will be defined.

The student will learn the terminology in the field of specific learning disabilities.