Obsahové vymezení:
Terminologická východiska - vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení, systémový přístup k poruchám učení - systémový a kauzální přístup, systémové myšlení
Etiologie specifických poruch učení a chování - dispoziční příčiny, vliv prostředí
Detailní rozbor symptomatiky ADD, ADHD
Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení
Zvláštnosti psychického vývoje jedince s SPU, kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU
Identifikování potřeb-motivace, zvládání zátěže a úspěšnost jedince s SPU v procesu učení
Diagnostika a intervenční přístupy k specifickým poruchám učení
Systém péče o žáky se specifickými poruchami učení v ČR
Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Studijní a profesní orientace žáků s SPU (škola, pedagogové, terapeuti)
Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců
Resilience v rodině a výchovné působení na dítě s SPU, rodiče jako partneři
Reedukace, zásady
Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení
The aim of the course is to provide students with basic information in the field of specific learning disabilities. Attention will be paid especially to the issue of personality specifics of pupils with SPU, approaches to the education of pupils with SPU at all levels will be defined.
The student will learn the terminology in the field of specific learning disabilities.