1. Paradigma postižení/disabtibility, vymezení pojmů/modelů postižení, lidská práva
2. Specifika komunikace, vybrané strategie
3. Sociální služby, východiska a poslání, kvalita podpory a její hodnocení
4. Plánování (podpory) zaměřené na člověka, program aktivní podpory
5. Přechod ze školy do světa práce a dalších životních domén, podpora jedince s MP při získávání a udržení zaměstnání
6. Vymezení a specifika PAS, výskyt v populaci
7. Diagnostika a klasifikace PAS, základní diagnostické postupy
8. Projevy PAS dle věku
9. Systém péče o děti s PAS
10. Specifika podpory rodiny dítěte s PAS, úloha NNO, legislativní ukotvení Studijní kontrola: zkouška formou písemného testu.
The student is able to characterize the basic principles of working with people with intellectual disabilities / ASD in the context of promoting equal rights and opportunities for people with disabilities. The student is familiar with the system of education and social support for people with intellectual disabilities / ASD and can recommend appropriate support measures in these areas.