1. Paradigma postižení/disabtibility, vymezení pojmů/modelů postižení, lidská práva
2. Specifika komunikace, vybrané strategie
3. Sociální služby, východiska a poslání, kvalita podpory a její hodnocení
4. Plánování (podpory) zaměřené na člověka, program aktivní podpory
5. Přechod ze školy do světa práce a dalších životních domén, podpora jedince s MP při získávání a udržení zaměstnání
6. Vymezení a specifika PAS, výskyt v populaci
7. Diagnostika a klasifikace PAS, základní diagnostické postupy
8. Projevy PAS dle věku
9. Systém péče o děti s PAS
10. Specifika podpory rodiny dítěte s PAS, úloha NNO, legislativní ukotvení Studijní kontrola: zkouška formou písemného testu.
Student dokáže charakterizovat východiska práce s lidmi s mentálním postižením/ s PAS v kontextu prosazování rovných práv a příležitostí pro osoby se zdravotním postižením. Student se orientuje v systému vzdělávání a podpory osob s mentálním postižením/ s PAS a umí v těchto oblastech doporučit vhodná opatření.