Student si volí jeden typ zařízení, kde se plně zapojuje do činností a připravuje si materiál pro vlastní práci s klientem. Následuje reflexe praxe, která umožní propojit prakticky ověřené dovednosti uvést do souvislostí s teoretickým základem metod a forem speciálně pedagogického působení.
Odborná praxe je zaměřena na upevnění všeobecných, odborných a speciálních pedagogických, speciálně-pedagogických a psychologických znalostí při jejich aplikaci v reálných situacích práce speciálního pedagoga. Povinné předměty odborné praxe jsou zařazeny do všech ročníků bakalářského studijního programu tak, aby svým zaměřením umožňovaly systematické rozvíjení kompetencí studenta v oblasti speciální pedagogiky.
Důraz je kladen na postupné zvyšování nároků na studenty při praktických činnostech a úzkou vazbu na profil absolventa. Ve třetím ročníku si v předmětu souvislé Odborné praxe III studenti dále rozšíří své poznatky o speciální dovednosti související s modifikací podmínek edukační reality v kontextu komplexního rozvoje osob s postižením a uplatněním speciálně pedagogických metod při kolektivních činnostech.
Cílem předmětu Oborová praxe III je souvislé praktické působení studentů ve vybraných pracovištích, při němž uplatňují své teoretické znalosti a získávají nové zkušenosti z reality profese. Jejich zkušenosti z praxe jsou následně předmětem společné diskuse i osobní konzultace s vedoucím praxe.
V návaznosti na tento předmět studenti provádějí reflexe k souvislé praxi, jejichž významnou sou částí je supervize. Supervize vede studenty k hlubšímu porozumění problematiky a profesionalizaci odborných činností.