Obsahové vymezení:
Segregace integrace/ inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí
Heterogenita žáků – výzva současné škole (výuka žáků rozdílných schopností a předpokladů, kultura a politika školy, komunitní škola, nástroje evaluace inkluzivní praxe školy), pojetí diverzity žáků v inkluzivním vzdělávání, inkluzivní design výuky
Inkluzivní škola – principy a hodnocení kvality
Legislativní opora inkluzivního vzdělávání žáků
Personální zajištění inkluzivní praxe (asistent pedagoga, koordinátor inkluze, pracovníci školního poradenského pracoviště)
Předmět se věnuje klíčovým tématům inkluzivní teorie i praxe. Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání.
Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání. Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi.