Charles Explorer logo
🇬🇧

Inclusive Education

Class at Faculty of Education |
OKBS3S128A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové vymezení:

Segregace integrace/ inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí

Heterogenita žáků – výzva současné škole (výuka žáků rozdílných schopností a předpokladů, kultura a politika školy, komunitní škola, nástroje evaluace inkluzivní praxe školy), pojetí diverzity žáků v inkluzivním vzdělávání, inkluzivní design výuky

Inkluzivní škola – principy a hodnocení kvality

Legislativní opora inkluzivního vzdělávání žáků

Personální zajištění inkluzivní praxe (asistent pedagoga, koordinátor inkluze, pracovníci školního poradenského pracoviště)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět se věnuje klíčovým tématům inkluzivní teorie i praxe. Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání.

Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání. Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi.