Legislativní podmínky poskytování podpůrných opatření
Druhy a stupně podpůrných opatření
Plánování a realizace podpůrných opatření 1. stupně (plán pedagogické podpory)
Plánovní a realizace podpůrných opatření 2. až 5. stupně (individální vzdělávací plán)
Specifika poskytování podpůrných opatření dle typu znevýhodnění: PO pro děti a žáky s tělesným postižením a chronickým onemocněním, PO pro děti a žáky se zrakovým postižením, PO pro děti a žáky se sluchovým postižením, PO pro děti a žáky s mentálním postižením, PO pro děti a žáky s poruchou autistického spektra, PO pro děti a žáky se sociálním znevýhodněním, PO pro děti a žáky s narušenou komunikační schopností, PO pro děti a žáky se specifickou poruchou učení a chování
Úprava výstupů vzdělávání pro žáka s lehkým stupněm mentálního postižení.
Cílem předmětu je studenty seznámit s druhy a stupni podpůrných opatření a zásadách jejich aplikace v podpoře vzdělávání dětí a žáků se SVP. Studenti získávají znalosti o legislativní úpravě poskytování podpůrných opatření ve školách a školských zařízeních.
Pozornost bude věnována jednotlivým druhům podpůrných opatření diferencovaným podle druhu znevýhodnění dětí a žáků. Zahrnuto bude i plánování a vyhodnocování realizované podpory.