Charles Explorer logo
🇨🇿

Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKBS3S129A

Sylabus

Legislativní podmínky poskytování podpůrných opatření

Druhy a stupně podpůrných opatření

Plánování a realizace podpůrných opatření 1. stupně (plán pedagogické podpory)

Plánovní a realizace podpůrných opatření 2. až 5. stupně (individální vzdělávací plán)

Specifika poskytování podpůrných opatření dle typu znevýhodnění: PO pro děti a žáky s tělesným postižením a chronickým onemocněním, PO pro děti a žáky se zrakovým postižením, PO pro děti a žáky se sluchovým postižením, PO pro děti a žáky s mentálním postižením, PO pro děti a žáky s poruchou autistického spektra, PO pro děti a žáky se sociálním znevýhodněním, PO pro děti a žáky s narušenou komunikační schopností, PO pro děti a žáky se specifickou poruchou učení a chování

Úprava výstupů vzdělávání pro žáka s lehkým stupněm mentálního postižení.

Anotace

Cílem předmětu je studenty seznámit s druhy a stupni podpůrných opatření a zásadách jejich aplikace v podpoře vzdělávání dětí a žáků se SVP. Studenti získávají znalosti o legislativní úpravě poskytování podpůrných opatření ve školách a školských zařízeních.

Pozornost bude věnována jednotlivým druhům podpůrných opatření diferencovaným podle druhu znevýhodnění dětí a žáků. Zahrnuto bude i plánování a vyhodnocování realizované podpory.