Hlavní témata předmětu:
1. Základy managementu (pojetí managementu, paradigmata managementu, specifika školského managementu).
2. Základní manažerské funkce.
3. Plánování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje).
4. Organizování jako manažerská funkce (metody a nástroje, základní organizační struktury).
5. Kontrolování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje).
6. Rozhodovací proces (význam, prvky, fáze, metody a nástroje).
7. Profesní a manažerské kompetence. Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod.
Předmět rozvíjí témata obecného managementu. Seznamuje studenty s pojetím managementu, základními manažerskými funkcemi v pojetí maticového dělení (na sekvenční a paralelní).
Tato témata jsou vždy aplikována na specifika managementu škol a školských zařízení. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy, které vykonává osoba v pozici školského manažera, a to ať už na postu ředitele školy/školského zařízení, nebo na některé z pozic středního managementu a vybavit je základními znalostmi a vědomostmi nezbytnými pro výkon řízení těchto procesů.