Tematické okruhy:
Vymezení pedagogického procesu a pojetí ředitele jako pedagogického lídra
Kvalita školy a její měření, kritéria kvalitní školy
Autoevaluace školy
Hodnocení v pedagogickém procesu
Hospitace jako jeden z nástrojů řízení pedagogického procesu
Funkce školy a proměna jejich chápání v současné době, řízení školy v souladu s těmito funkcemi.
V kurzu bude implementovaná metodika pro podporu autoevaluace školy především v oblasti sociálního klimatu. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink:https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
* Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace.
Předmět je koncipován jako úvodní vstup do problematiky řízení pedagogického procesu, tj. na základní a zásadní činnost vedoucích školských pracovníků. Jeho cílem je seznámení s kontextovými vlivy na vzdělávání, objasnění determinačních faktorů a vlivů vstupujících do řízení pedagogického procesu.
Pozornost je zaměřena na východiska řízení, proměňující se funkce školy a na nastavení smysluplné autoevaluace v kontextu soudobých přístupů k efektivnímu hodnocení. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání.
Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia.