Charles Explorer logo
🇨🇿

Řízení v praxi II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKBU1U117A

Sylabus

Hlavní témata předmětu:

1.      Úvod do předmětu Řízení v praxi II.

2.      Koncepce předmětu Řízení v praxi II. (obsah, organizace, metody, další aktivity).

3.      Aplikace teoretických znalostí hospitační činnosti, autoevaluace, hodnocení školy do školské praxe.

4.      Aplikace teoretických znalostí strategického plánování a vize do školské praxe.

5.      Aplikace teoretických znalostí stylů řízení do školské praxe.

6.      Aplikace teoretických znalostí motivace pracovníků do školské praxe.

7.      Aplikace teoretických znalostí komunikace do školské praxe.

8.      Aplikace teoretických znalostí řešení konfliktů do školské praxe.

9.      Aplikace teoretických znalostí vedení jednotlivců a týmů do školské praxe.

10.     Aplikace teoretických znalostí výběru, přijímání a rozmisťování pracovníků do školské praxe.

11.     Aplikace teoretických znalostí adaptace pracovníků do školské praxe.

12.     Aplikace teoretických znalostí odměňování pracovníků do školské praxe.

13.     Aplikace teoretických znalostí financování regionální školství do školské praxe.

14.     Aplikace teoretických znalostí sestavování, schvalování a realizace rozpočtu školy do školské praxe.

15.     Sebereflexe studenta.

16.     Reflexe jednotlivých setkání. Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS Teams.

Anotace

Předmět je koncipován jako odborný diskurz do řídící praxe škol a školských zařízení. Součástí předmětu je seznámení s koncepcí předmětu Řízení v praxi II. (organizace, obsah, aktivity v rámci jednotlivých setkání ve školách (fakultní školy), dalších školských institucích i v ziskovém sektoru).

Pojetí manažerské praxe vychází z uplatnění metody PAL - Peer assisted leadership – shadowing (propojení teorie s praxí). Cílem předmětu je aplikace teoretických znalostí z oblasti vedení lidí a z oblasti personálních činností do školské praxi (zaměření VL).

Student si osvojí metody reflexe a sebereflexe, upevní si sociální dovednosti, komunikaci a týmovou práci.