Hlavní témata předmětu:
1. Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství
2. Specifika mentorinku a koučinku, teoretický rámec
3. Stanovování cílů, metoda GROW
4. Mentorský rozhovor, koučovací pozice
5. Zpětná vazba a zásady jejího poskytování s akcentem na verbální zpětnou vazbu
6. Mentorink při práci s autoevaluačními nástroji školy
7. Využití mentorinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou
8. Samostatná práce navazuje na prezenční výuku a zahrnuje především praktický nácvik mentorských a koučovacích rozhovorů a jejich reflexe ve trojčlenných skupinách studentů. V kurzu bude implementovaná metodika pro podporu autoevaluace školy především v oblasti sociálního klimatu a metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink:https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
The course is focused on practical training in mentoring skills. Participants will get acquainted with the techniques of mentoring, supervision and coaching and will be able to distinguish them from each other and choose the appropriate type for the situation.
Participants will understand and be able to use the coaching approach in interviews and leadership. Participants will work with the GROW method and use these techniques in leading people.
The use of these methods will be discussed in connection with current topics related to the development of educators and school principals.