Tematické okruhy:
1. Úvod do předmětu Sebepoznání a rozvoj manažera
2. Uvědomělé sebepoznávání jako složka sebeřízení
3. Metody a techniky diagnostiky osobnosti
4. Psychické vlastnosti a rysy osobnosti
5. Typy osobnosti
6. Motivační profil
7. Výkonová motivace a motivace k řídicí činnosti
8. Osobní a profesní rozvoj školského manažera
9. Klíčové kompetence školského manažera pro sebeřízení a řízení ostatních
10. Zpětná vazba v procesu sebepoznání, sebeřízení a řízení ostatních
11. Životní vize a cíle dalšího rozvoje
12. Akční plán seberozvoje
Sebepoznání manažera školy je předpokladem pro efektivitu a kvalitu jeho práce jako vedoucího pracovníka školské organizace a pro jeho úspěšný profesní a osobní rozvoj. Po absolvování předmětu budou studenti schopni diagnostikovat, analyzovat a systemizovat své kompetence školského manažera a lídra a využít je v roli vedoucího pracovníka školy nebo školského zařízení.