Tematické okruhy:
1. Úvod do předmětu Sebepoznání a rozvoj manažera
2. Uvědomělé sebepoznávání jako složka sebeřízení
3. Metody a techniky diagnostiky osobnosti
4. Psychické vlastnosti a rysy osobnosti
5. Typy osobnosti
6. Motivační profil
7. Výkonová motivace a motivace k řídicí činnosti
8. Osobní a profesní rozvoj školského manažera
9. Klíčové kompetence školského manažera pro sebeřízení a řízení ostatních
10. Zpětná vazba v procesu sebepoznání, sebeřízení a řízení ostatních
11. Životní vize a cíle dalšího rozvoje
12. Akční plán seberozvoje
The self-knowledge of the school manager is a prerequisite for the efficiency and quality of his/her work as a leader of the school organization and for his/her successful professional and personal development. The aim of the subject is to develop students' competence of self-management (from the initial phase of conscious self-knowledge to application in the processes of self-development).
After completing the course, students will be able to diagnose, analyze and systematize their competencies of school manager and leader and use them in the role of head of school or school facility.