Hlavní témata předmětu:
1. Úvod do předmětu Řízení v praxi IV.
2. Koncepce předmětu Řízení v praxi IV. (obsah, organizace, metody, další aktivity).
3. Katedrové školy, protokoly ze setkání a jejich obsah.
4. Aplikace teoretických znalostí hospitační činnosti do školské praxe.
5. Aplikace teoretických znalostí autoevaluace školy do školské praxe.
6. Aplikace teoretických znalostí hodnocení školy do školské praxe.
7. Aplikace teoretických znalostí strategického plánování do školské praxe.
8. Aplikace teoretických znalostí vize školy do školské praxe.
9. Aplikace teoretických znalostí řízení změny v pedagogickém procesu do školské praxe.
10. Aplikace teoretických znalostí každodenního pedagogického řízení do školské praxe.
11. Aplikace teoretických znalostí ze školského práva a zákoníku práce do školské praxe.
12. Sebereflexe studenta.
13. Reflexe jednotlivých setkání.
14. Společná závěrečná reflexe. Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS teams.
Předmět je koncipován jako odborný diskurz do řídící praxe škol a školských zařízení. Logicky navazuje na předměty Řízení v praxi I.-III. a je chápán jako celkové vyústění.
Cílem předmětu je aplikace teoretických znalostí z oblasti řízení pedagogického procesu do školské praxe (zaměření ŘPP). Student si osvojí metody reflexe a sebereflexe, upevní si sociální dovednosti, komunikaci a týmovou práci.
Součástí předmětu je celková reflexe předmětů Řízení v praxi I. – IV.