Tematické okruhy: 1. Úvod do výcviku v lektorských dovednostech 2. Informativní výuka – specifika, fáze, příprava na osvojování učiva, zprostředkování informací (využití metod, pomůcek), opakování a procvičování učiva, prověřování a hodnocení. 5. Slovní metody, názorně - demonstrační a praktické. 6. Informačně receptivní, reproduktivní, problémové a heuristické metody a jejich využití. 7. Výuka vedená induktivním a deduktivním postupem. 8. Kombinovaná struktura výuky. 9. Specifické metody - výzkumná, badatelská, řešení úloh, kvantitativních úloh. 10. Případové studie, hraní rolí, sněhová koule, práce v malých skupinách. 11. Metody rozvoje kreativního myšlení – laterální myšlení, synektika, myšlenkové mapy 12. Metody řešení problémů – brainstorming, fishbone
Cílem předmětu je hlubší procvičení základních lektorských dovedností a jejich aplikace do oblasti školského managementu. Důraz je rovněž kladen na aktivizující metody.