Tematické okruhy:
1. Úvod do výcviku – smysl hlubšího porozumění právním předpisům ve školském prostředí
2. Terminologie „uživatelské“ úrovně a porozumění právnímu jazyku
3. Idea spravedlivosti ve školství a její právní rozměr
4. Právo a morálka – aplikace ve školství
5. Rozlišení práva objektivního a subjektivního
6. Míra vhodné právní regulace a praktické dopady ve školském prostředí
7. Právní vědomí a jeho význam ve školství
8. Systém práva v kontextu řízení škol a školských zařízení
9. Praktická tvorba interní normy organizace
10. Ústavní principy ve školství a jejich praktická aplikace
11. Subjekty právních vztahů ve školství a vliv právního vědomí na jejich motivaci a rozhodování
12. Právní vědomí sociálního systému typu „škola“ a jak jej prakticky ovlivňovat Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Předmět je zaměřen především na problematiku aplikace právních předpisů v oblasti školství, na praktické otázky tvorby a využití norem v řízení školy nebo školského zařízení.