Obsahové vymezení:1. Charakteristika a současné pojetí artefiletiky, arteterapie a příbuzných přístupů.2. Výchova uměním a tvořivost jako fenomén současné doby.3. Možnosti uplatnění artefiletiky v praxi vychovatele.4. Zážitek tvorby v expresivní hře a reflexe jako příležitost k učení5. Salutogenetický rozměr artefiletiky ve specifice provázející role vychovatele.
Předmět představuje artefiletiku jako salutogenetický komplement arteterapie, a to v návaznosti na poznatky osobnostního a sociálního rozvoje, výchovy zážitkem a dramatické výchovy. Akcentován je salutogenní efekt tvořivosti v každodenní činnosti dítěte i dospělého.
Předmět má výrazně zážitkový charakter a otevírá prostor pro vlastní tvůrčí činnost studentů. Zároveň jsou zohledňovány didaktické aspekty potřebné pro využití probírané problematiky v budoucí pedagogické praxi studentů.