Obsahové vymezení:1. Dramatická výchova jako obor zabývající se osobnostně sociálním učením.
2. Kontext dramatické výchovy v praxi vychovatelství (k aktivnímu poznávání světa, člověka, společnosti i sebe sama).3. Práce s cíli, obsahem a metodami dramatické výchovy.4. Pedagogická diagnostika jako východisko pro volbu metod DV; psychocká bezpečnost.5. Tvorba dramatických situací: navozování fiktivních dramatických situací založených na mezilidské interakci a využívajících simulačních a rolových her.
6. Provázející role pedagoga v dramatické výchově v principech OSV: praktická, zosobněná, provázející (reflexe jako příležitost k učení při zpracování sebezkušenosti).
Předmět chápe dramatickou výchovu jako systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla. Sebezkušenostní postupy umožní studentům pochopit didaktický základ dramatické výchovy.