Obsahové vymezení:
Pedagogika volného času jako vědní disciplína, vztah pedagogiky volného času k jiným vědám.
Volný čas a formování osobnosti (role jednotlivých aspektů volného času ve výchově); Funkce zájmové činnosti, sociální dimenze volného času (nežádoucí formy chování žáků, prevence rizikového chovánína školách,sociální média a volný čas).
Profese pedagoga volného času (oblasti působení, osobnostní předpoklady, kompetence);
Charakteristika a rozdělení zájmů a volnočasovýchaktivit; Specifika působení pedagoga volného času v jednotlivých institucích (perspektivy mimoškolní výchovy).
Didaktické charakteristiky zájmových činností, struktura činnosti zájmového útvaru.
Předmět je širším vstupem do teorie pedagogiky volného času se zaměřením na zájmy a zájmové činnosti žáků, jakožto souboru organizovaných i volnočasových cílevědomých aktivit. Vede studenty k získání vědomostí a dovedností umožňující stanovit obsah, metody a formy konkrétních zájmových činností prorozmanité věkové kategorie, díky kterým je absolvent schopen realizovat a hodnotit činnosti, způsoby řešení neobvyklých výchovných situací, základní předpisy a právní normy pro činnost zájmových útvarů.