1. Základní determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování.
2. Životní styly současné populace.
3. Socioekonomické změny společnosti a proměny životního způsobu.
4. Kvalita života ve vztahu ke zdraví.
5. Podpora zdraví ve škole.
6. Zdraví 21, Zdraví
2020.
7. Způsoby výchovy k péči o zdraví, hodnota zdraví.
8. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, informační gramotnost.
9. Úloha asistenta pedagoga v procesu podpory zdraví; empowerment; governance.
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví a péče o zdraví. Vymezuje problematiku zdraví a zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority.
Vychází z programu WHO Zdraví 2020, jakožto osnovy evropské zdravotní politiky pro 21. století. Předmět se zaměřuje na problematiku životního stylu a s ním související zdravotní problémy.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou studia oboru výchova ke zdraví, motivovat je k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie a o otázky výchovy ke zdraví v kontextu výchovy a vzdělávání.