Přehled výukových témat:
1. Utváření profesního sebepojetí, učitele výchovy ke zdraví - jakým (ne)chci být učitelem. Tvorba osobního rozvojového cíle. Role učitele
2. Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika.
3. Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. pedagogická interakce a komunikace v hodinách výchovy ke zdraví.
4. Konflikty.
5. Empatie, emoční inteligence.
Úvod do didaktiky VKZ rozvíjí profesní předpoklady a kompetence v oblasti požadovaného standardu učitele v České republice a požadavků Evropské unie na úrovni kladené na začínajícího učitele. Předmět je zaměřen na osobnostní rozvoj učitele.
Cílem předmětu je na základě sebepoznávání rozvoj prosociálního chování, empatie, emoční stabilit, psychické odolnosti, tvořivosti a kultivovanosti.