Rastrové a vektorové prostředí a nástroje
Princip monitoru (LCD), zobrazování barev, princip bitmapové grafiky (formát BMP)
Světlo jako objektivní veličina a subjektivní vnímání světla (oko)
Barevné modely a jejich užití - RGB, CMY/K, HSB
Základní formáty souborů
Komprese grafických dat, základní parametry obrazu (rozlišení, barevná hloubka, ...)
Práce ve vektorovém grafickém editoru princip vektorové grafiky uživatelské prostředí vektorového grafického editoru nástroje pro tvorbu základních tvarů a kontextová nabídka - ruční režim, obdélník, elipsa, text vkládání objektů
úprava a transformace objektů paleta barev (parametry výplně a obrysu) přichytávání objektů, vodicí linky, mřížka zarovnání a rozmístění objektů seskupování objektů práce s více objekty - slučování objektů, průnik, rozdíl apod. zarovnání a rozmístění objektů křivky - převod objektu na křivky princip Bézierovy křivky, nástroje pro tvorbu a úpravu křivek vodící linky a mřížka převod bitmapové grafiky na vektorovou užití vrstev
Úprava bitmapové grafiky
úprava rozměrů a DPI
úprava barev dávkové (hromadné) úpravy vybrané další postupy pro práci s bitmapovou grafikou
Strukturace grafické informace (mapy) východiska, asociativní model, pojmové a mylšenkové mapy práce s dektopovou a online aplikací
Hlavním posláním předmětu Grafika na počítači je rozvinout u studentů způsobilost pro využití již získaných vědomostí a uživatelských dovedností v práci počítačem ve směru vlastní tvůrčí aktivity, resp. profesní kreativity při tvorbě především graficky orientovaných didaktických materiálů a dokumentů. Cíl studijního předmětu spočívá v osvojení příslušných poznatků a především dovedností z oblasti počítačové grafiky, pochopení základních principů a způsobů zpracování grafických dat, zvládnutí základů práce s grafickými daty a osvojení různých způsobů získávání a úprav grafických dat, včetně volby a ovládnutí programů pro práci s grafikou a poznání jejich specifik a funkčních možností.
Mezi hlavní tematické celky patří základní principy počítačové grafiky, bitmapová a vektorová grafika - specifika a oblasti aplikace, komprese grafických dat, základní parametry obrazu (rozlišení, barevná hloubka, ...), obraz a jeho pořízení, zobrazení a výstup, grafické formáty, práce s bitmapovým grafickým editorem, práce s vektorovým grafickým editorem.