Charles Explorer logo
🇬🇧

Computer graphics

Class at Faculty of Education |
OKBZ1I021B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Rastrové a vektorové prostředí a nástroje

Princip monitoru (LCD), zobrazování barev, princip bitmapové grafiky (formát BMP)

Světlo jako objektivní veličina a subjektivní vnímání světla (oko)

Barevné modely a jejich užití - RGB, CMY/K, HSB

Základní formáty souborů

Komprese grafických dat, základní parametry obrazu (rozlišení, barevná hloubka, ...)

Práce ve vektorovém grafickém editoru princip vektorové grafiky uživatelské prostředí vektorového grafického editoru nástroje pro tvorbu základních tvarů a kontextová nabídka - ruční režim, obdélník, elipsa, text vkládání objektů

úprava a transformace objektů paleta barev (parametry výplně a obrysu) přichytávání objektů, vodicí linky, mřížka zarovnání a rozmístění objektů seskupování objektů práce s více objekty - slučování objektů, průnik, rozdíl apod. zarovnání a rozmístění objektů křivky - převod objektu na křivky princip Bézierovy křivky, nástroje pro tvorbu a úpravu křivek vodící linky a mřížka převod bitmapové grafiky na vektorovou užití vrstev

Úprava bitmapové grafiky

úprava rozměrů a DPI

úprava barev dávkové (hromadné) úpravy vybrané další postupy pro práci s bitmapovou grafikou

Strukturace grafické informace (mapy) východiska, asociativní model, pojmové a mylšenkové mapy práce s dektopovou a online aplikací

Annotation

The mission of the course Computer Graphics is to develop students' ability to use the acquired knowledge and user skills in computer work in the direction of their own creative activity, respectively. professional creativity in the creation of graphically oriented didactic materials and documents. The objective of the study subject is to adopt relevant knowledge and, above all, skills in computer graphics, to understand basic principles and ways of processing graphic data, to master the basics of graphic data work, and to use graphic information with computer support, to adopt different ways of retrieving and editing graphic data, including by choosing and mastering graphics work programs and knowing their specifics and functional options.