1. Vymezení didaktiky, základní terminologie a metody zkoumání, literatura. Vyučování založené na evidenci a tradiční didaktické zásady.2. Pozornost a paměť. Důsledky pro strukturu a fáze vyučovací hodiny.3. Klíčová kompetence k učení, metakognice. Studium z textů.4. Motivování žáků ve výuce, chvála a kritika, zajišťování prostředí pro učení.5. Diverzita žákovské populace.6. Bezpečné prostředí a komunikace ve výuce.7. Hodnocení výsledků učení žáků. Průběžná zpětná vazba, formativní hodnocení.8. Umění vysvětlovat, výklad. Umění ukazovat, vyučování dovednostem.9. Umění vést dialog, techniky řízení výukového rozhovoru.10. Organizační formy a metody výuky. Zásady efektivní individuální, skupinové a společné práce třídy.
The course is an introduction to the theory of teaching, it presents a basic terminological apparatus, a framework for professional reasoning, and orientation in the Czech curricular context. It leads students to a reasoned description of teaching situations and to an understanding of teaching methods.
It creates prerequisites for subsequent didactic subjects, which will be focused on the analysis of strategic teaching models and on the planning and evaluation of teaching.