Studenti získají možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod. Student se účastní úvodního informačního semináře a závěre čného reflektivního semináře na fakultě.
Pravidelně pracuje po celý semestr podle pokynů učitele, podle jeho pokynů také prezentuje výstupy z praxe ve studijní skupině na fakultě - tj. průběh a výsledky svých aktivit v rámci asistentské práce. Pro zápočet předkládá portfolio zpracovaných úkolů v rámci asistentské praxe.
Po celý semestr využívá elektronickou podporu studie v Moodle, kam odevzdává zadané úkoly.
Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím, obsahem práce učitele a asistenta pedagoga v hererogenních třídách v rámci společného vzdělávání. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy.
Asistentská praxe vytváří prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Významným cílem je i rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta.