1. Didaktika češtiny jako jazyka druhého a cizího jako vědní disciplína. Legislativa spojená s pobytem a vzděláváním cizinců v ČR, školské dokumenty.
2. Jazyková typologie, základní charakteristika češtiny, bilingvismus.
3. Společný evropský referenční rámec pro jazyky, popisy češtiny.
4. Jazyk cizí a jazyk druhý – shody a rozdíly v jejich funkci a zprostředkování.
5. Metody jazykového vyučování, specifikum cvičení a jeho zadání pro žáka cizince.
6. Nejčastější chyby v češtině u cizinců v závislosti na jejich mateřském jazyce.
7. Didaktické řešení obsahu učiva češtiny pro žáky s odlišným mateřským jazykem. Gramatika češtiny pro cizince.
8. Učebnice a učební materiály pro výuku češtiny pro cizince.
9. Řečové dovednosti žáků s odlišným mateřským jazykem, komunikační úspěšnost a jazyková správnost.
10. Zprostředkování českého společenského a kulturního kontextu žákům.
11. Metody a formy práce v hodinách češtiny v jazykově nehomogenní třídě. Diagnostika jazykových pokroků žáků a hodnocení jejich vzdělávacích výsledků.
Předmět představuje základní kurs didaktiky češtiny jako jazyka druhého. Cílem je vybavit budoucího učitele češtiny teoretickými základy a vstupními dovednostmi pro práci s žákem s odlišným mateřským jazykem v české škole.