1. Didaktika češtiny jako jazyka druhého a cizího jako vědní disciplína. Legislativa spojená s pobytem a vzděláváním cizinců v ČR, školské dokumenty.
2. Jazyková typologie, základní charakteristika češtiny, bilingvismus.
3. Společný evropský referenční rámec pro jazyky, popisy češtiny.
4. Jazyk cizí a jazyk druhý – shody a rozdíly v jejich funkci a zprostředkování.
5. Metody jazykového vyučování, specifikum cvičení a jeho zadání pro žáka cizince.
6. Nejčastější chyby v češtině u cizinců v závislosti na jejich mateřském jazyce.
7. Didaktické řešení obsahu učiva češtiny pro žáky s odlišným mateřským jazykem. Gramatika češtiny pro cizince.
8. Učebnice a učební materiály pro výuku češtiny pro cizince.
9. Řečové dovednosti žáků s odlišným mateřským jazykem, komunikační úspěšnost a jazyková správnost.
10. Zprostředkování českého společenského a kulturního kontextu žákům.
11. Metody a formy práce v hodinách češtiny v jazykově nehomogenní třídě. Diagnostika jazykových pokroků žáků a hodnocení jejich vzdělávacích výsledků.
The subject presents basic course of Czech language as a second language. The aim is to equip the teacher-to-be with theoretical base and entrance abilities for the work with pupils with different native language at Czech schools. Bilingualism and its influence on child´s development.
Typology of languages. Sociocultural frame of the child in confrontation with the Czech environment.